Informațiile recente din presă - preluate în cascadă de la o publicație la alta - conform cărora cei care nu și-au mai primit mașina plătită înainte de Revoluție și care nu au fost despăgubiți niciodată până acum, dar pentru care, după 35 de ani, Ministerul Finanțelor a stabilit valoarea despăgubirilor (care vor fi acordate sub forma unui titlu de stat emis de BRD), sunt complet eronate. În realitate, titlul de stat la care face referire presa a fost emis, este adevărat, dar măsura nu are un caracter general, ci se adresează unui singur astfel de păgubit, ”întârziat”. Citește articolul
Programul Rabla, prin care cei interesați își pot cumpăra mașini noi cu sprijin financiar de la stat, are, începând din acest an, un ghid unic, după cum a stabilit recent Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP). Pentru a putea solicita banii de la stat pentru cumpărarea unei mașini noi, persoanele fizice vor trebui să se înscrie în programul Rabla, după ce se anunță deschiderea unei sesiuni în acest sens, prin intermediul unei aplicații informatice, având acces la finanțare inclusiv persoanele care nu au împlinit încă 18 ani. Citește articolul
În perioada 2025-2030, programul Rabla va avea un ghid unic, respectiv nu va mai avea două componente - Rabla Clasic și Rabla Plus - ca până acum, potrivit unui ordin al Ministerului Mediului publicat joi în Monitorul Oficial. Alte schimbări stabilite prin noul ghid al programului Rabla sunt interdicția de a finanța achiziția de autovehicule cu motoare diesel și interdicția de înstrăinare a celor cumpărate cu bani de la stat timp de un an și jumătate. În plus, valoarea ecotichetului pentru mașinile electrice este de aproape 7.500 de euro. Citește articolul
Circulația pe drumurile publice implică inclusiv responsabilitatea șoferului în ceea ce privește starea tehnică a autovehiculului. În România, controalele tehnice în trafic efectuate în colaborare de către Poliția Rutieră și Registrul Auto Român (RAR) arată că mulți români nu ezită să conducă mașini care prezintă deficiențe tehnice majore sau periculoase. Cele două instituții menționate au răspuns solicitării noastre de a oferi informații despre procedura de constatare a deficiențelor tehnice în trafic, care sunt motivele pentru reținerea certificatului de înmatriculare și care sunt pașii necesari pentru recuperarea acestui document. Citește articolul
Tarifele de producere a plăcilor cu numere de înmatriculare pentru vehicule rutiere și cele pentru serviciile prestate în legătură cu acestea s-au modificat începând de azi, respectiv s-au majorat, potrivit unui ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) apărut în martie. Citește articolul
Recent, a fost înregistrată la Senat o propunere legislativă prin care persoanele care dețin permis pentru categoriile A1 și B1 ar putea fi scutite de proba teoretică atunci când doresc să obțină permis pentru categoriile A, A2 și B. Citește articolul
Un proiect de lege recent depus la Senat propune unificarea reglementărilor privind parcările publice și private, în prezent dispersate în șapte acte normative. Inițiatorii subliniază necesitatea acestei abordări unitare din cauza creșterii numărului de autovehicule și a urbanizării accelerate. Proiectul definește clar parcările private și publice, stabilind reguli specifice pentru fiecare, în special în ceea ce privește autonomia proprietarilor de parcări private în gestionarea accesului. Citește articolul
Printr-o hotărâre apărută în primăvara lui 2023, Executivul a stabilit plafonarea prețului polițelor de asigurare obligatorie auto. Apoi, prin modificări succesive ale actelor ce conțin măsura, Guvernul a decis prelungirea perioadei în care se aplică prețurile plafonate la RCA până pe 31 martie. Acum, printr-o hotărâre apărută vineri, Executivul a stabilit prelungirea plafonării prețului polițelor RCA până la final de iunie 2025. Citește articolul
Recent, a fost înregistrată la Senat o propunere legislativă prin care se prevede ca „regula fermoarului”, ce înseamnă, de fapt, intrarea alternativă pe o bandă a mașinilor în cazul îngustării drumului, să devină o normă obligatorie de circulație, nu doar o practică de conducere defensivă. Propunerea prevede, de asemenea, ca nerespectarea acestei reguli să fie sancționată cu amenzi de peste 600 de lei.
Citește articolulÎn cazul în care unele dintre datele ce apar în Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) se modifică, indiferent dacă este vorba despre schimbarea culorii mașinii, înlocuirea motorului sau instalarea unui sistem GPL, proprietarul mașinii trebuie să se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru actualizarea documentului. Nerespectarea acestei obligații poate duce la amenzi de până la 1.620 de lei, iar pentru persoanele juridice, sancțiunile sunt semnificativ mai mari. Citește articolul